Loopia ÅF Nyhetsbrev · maj 2015

Ett drömår för webbdesigners

2015 ser ut att bli året som branschen kommer se tillbaka på med drömmande blick. Tack vare Google ser det här ut att bli ett perfekt år att jobba med webbdesign då deras förändringar gällande mobilanpassade sajter kommer att tvinga sajtägare att uppgradera eller “försvinna”. Det här genererar merförsäljning mot er befintliga kundstock och jag har redan noterat hur flera av er har börjat bearbeta era kunder. Det spännande är dock de otaliga sajter där ute som står utan en webbdesigners överblick och som branschen kan leva på långt framöver. För den driftige är detta ett otroligt guldläge att öka sin omsättning.

Under året har vi passat på att lansera uppgraderade paket, inloggning med bank-id och nu senast smyglanserade vi en ny tjänst i samarbete med Get a Newsletter. Erbjuder ni det inte sedan tidigare så får ni nu en smidig möjlighet att erbjuda nyhetsbrev och kampanjutskick via e-post. Vi har ett överflöd med spännande, pågående projekt här på den röda webbhotellsfabriken så håll utkik.


Tillsammans är vi starka

Jag har även arbetat hårt med nästa steg för er återförsäljare. Vi har numera stort fokus på att marknadsföra er i allt vi gör, nyhetsbrev, blogginlägg och i sociala medier. Ser vi ett läge att informera om er så gör vi det. Ett steg i det här ledet har varit de personliga intervjuer med återförsäljare som jag har börjat rulla ut under året. Vi har börjat experimentera med att leverera kunder till er, ett projekt som har varit otroligt framgångsrikt och kommer leda till någonting riktigt stort. Jag har även börjat bygga upp en tajtare kärngrupp av återförsäljare som vill vara med och påverka och få mer möjligheter. ÅF-gruppen som den kallas har inte bara kommunikation med oss, utan även med varandra.

Relationen mellan webbhotell och dess återförsäljare har traditionellt sett varit väldigt simpel. Jag har velat ändra på det, jag tror att vi kan skapa en bättre situation för alla parter genom utökat samarbete. Jag vet att Loopia har verktygen att skapa dessa möjligheter, att leda mer jobb till er och bidra till er tillväxt. Tillsammans är vi starka.

Tills vi hörs nästa gång, ta väl hand om er och fortsätt vara världens bästa återförsäljare.

Michael Wedin

Michael Wedin
Sales Manager, Loopia AB

...förresten, du har väl inte missat vår andra jubileumstävling där du kan vinna en resa värd 50 000 kr? Läs mer om hur du är med och tävla nedan.

Innehållsförteckning

  • Skicka nyhetsbrev till dina kunder med vår nya tjänst
  • Uppdatera din Wordpress idag - viktigt!
  • Mobilanpassa din hemsida nu eller sjunk på Google
  • Fråga SEO-experten!
  • Anette blandar den perfekta cocktailen för din webbkommunikation
  • Vinn en resa värd 50 000 kr: Skapa en rolig radioreklam för Loopia
  • Säljskola del 5: Nätverka dig till fler kunder
  • Det härliga med att World Hosting Days äger rum på ett nöjesfält är…
 

Skicka nyhetsbrev till dina kunder med vår nya tjänst

Öka din försäljning och knyt dina kunder närmare med nyhetsbrev via e-post, som faktiskt visat sig vara en av de mest lönsamma kanalerna för marknadsföring. Vi är mycket glada över att kunna erbjuda dig som Loopia-kund ett enkelt och kostnadsfritt sätt att skapa och skicka digitala nyhetsbrev och kampanjmail, i samarbete med våra nya vänner på Get a Newsletter.

» Läs mer om tjänsten här

 

Uppdatera din Wordpress idag - viktigt!

En ny version av Wordpress (4.1.2) släpptes nyligen för att täppa igen ett säkerhetshål som tidigare gjort din Wordpress-sajt till ett lätt mål för “hackare”.

Se därför till att uppdatera din WordPress så fort som möjligt för att minska risken för intrång. Det kan nämligen sätta dig i en mindre rolig sits med infekterade koder, sämre ranking i sökmotorer och en hemsida som ligger nere.

» Läs mer om hur du uppdaterar din WordPress här

 

Mobilanpassa din hemsida nu eller sjunk på Google

Mobilbesöken fortsätter att öka och har du inte mobilanpassat din hemsida än är det läge att göra det nu. Särskilt med tanke på att Google den 21 april i år tog hårda tag och ändrade så att mobilvänliga hemsidor rankas högre än övriga hemsidor vid sökningar i mobilen och på så vis också syns bättre. Med andra ord kan du hamna rejält på efterkälken om du ännu inte har mobilanpassat din hemsida. Glädjande för dina konkurrenter, men en björntjänst för dig.

Om du behöver hjälp att mobilanpassa din hemsida kan du alltid kontakta oss på Loopia. Vi har via våra återförsäljare tillgång till branschens största nätverk av webbdesigners. Hör av dig till vår support eller kontakta vår återförsäljaravdelning direkt på af@loopia.se så hjälper de dig att komma i kontakt med ett proffs som passar just dig.

» Läs mer om Google’s uppdatering

 

Fråga SEO-experten!

Nu kör vi igång en frågespalt där SEO-experten Philip Blomsterberg kommer svara på alla dina frågor och funderingar kring sökmotoroptimering (SEO). Philip har jobbat med företagande online sedan länge och driver idag Intripid Sökmotoroptimering, där han nyligen startat en blogg om just SEO och Internetmarknadsföring.

Frågespalten kommer då och då att dyka upp här i nyhetsbrevet och på Loopias blogg för att ge dig chansen och få svar på det du alltid funderat över gällande SEO! Besök intripid.com/seo-experten och ställ din fråga senast den 14 juni 2015. Svaren publiceras på bloggen och i nästa nyhetsbrev.

» Ställ din fråga

 

Intervju med Loopia-återförsäljare:

Anette blandar den perfekta cocktailen för din webbkommunikation

Det är dags för del 3 i vår löpande serie intervjuer med Loopia-återförsäljare där vi hoppas ge dig inblick i hur proffsen tänker och arbetar. Förhoppningsvis får du lite inspiration när det är dags för dig att ge dig ut i webbdjungeln med hemsidor och e-handel. Nu har turen kommit till Anette Bargel på kommunikations- och webbyrån Affärsnyttig Webb & PR.

» Läs intervjun med Anette

 

Vinn en resa värd 50 000 kr:

Skapa en rolig radioreklam för Loopia

Spela in en rolig radioreklam för Loopia och vinn 50 000 kr i resecheckar till din drömresa!

  • Spela in med röstmemo-appen i din mobil eller i värsta studion. Allt funkar!
  • Bidraget får vara max 30 sekunder.
  • Loopia måste nämnas i jingeln/radioreklamen.

» Lyssna på tidigare bidrag och tävla här!


Så skapar du radioreklamen som vinner drömresan:


Vår senaste jubileumstävling gick ut på att skapa en rolig reklambild för Loopia och tävla om en 75 tum stor TV. Vi gratulerar Johan Grundin som tog hem vinsten med sitt muskliga VPS-bidrag!

Läs intervjun med Johan där han bland annat besvarar frågan vi alla funderat över; Var får han plats med jätte-TVn?

Psst! Ryktet går att Johan satsar stenhårt även i radioreklamtävlingen… Inte låter du väl honom vinna den också?! Var med och tävla här! »

 

Säljskola del 5:

Nätverka dig till fler kunder

Många gånger finns dina kunder närmare än du tror. Prata med de du känner och berätta om din verksamhet. Redan här kan du träffa nya kunder som vill göra affärer med dig. Samtidigt finns det ofta olika nätverk som kan locka tänkbara partners och kunder.

» Läs del 5 i vår säljskola för att lära dig mer om hur du nätverkar dig till fler kunder

 

Det härliga med att World Hosting Days äger rum på ett nöjesfält är…

...att man kan åka berg-o-dalbana på lunchen (helst INNAN man har ätit...)!

 

Från bloggen

På vår blogg skriver vi om våra tjänster och produkter, om kampanjer och rabatter, tips och tricks som hjälper dig i din närvaro på webben och också om vad som händer i branschen. Häng med på allt detta på blogg.loopia.se (prenumerera gärna på RSS-flödet).

 

Tel: 021-12 82 22 · Fax: 021-12 82 33 · E-post: info@loopia.se