Vill du också vara en del av Loopia-gänget?

Vi hjälper företagare att lyckas på Internet med lättanvända tjänster, kunskapsdelning och en riktigt grym support.

Se lediga jobb
 

Lediga tjänster

Antal Tjänst Sista ansökningsdag
1 st Supporttekniker Second line support, Västerås 2019-03-31
4 st Supporttekniker First line support, Västerås 2019-04-18

Inget av jobben som stämmer överens med din profil? Hör av dig ändå! Vi söker alltid kontakt med talangfulla och engagerade personer som kan hjälpa oss att bli ännu bättre. Kontakta oss på jobbahosloopia@loopia.se.

På Loopia får du många fina förmåner...

Frukost och drickakyl

Frukost varje dag, alltid fullmatad drickakyl och självklart mumsigt fredagsfika.

Spela, chilla och kolla Netflix

Med Xbox, arkadmaskin och Netflix behöver rasterna aldrig bli långtråkiga.

Fina försäkringar

Med pensionsförsäkring, olycksfall- och livförsäkring samt sjukförsäkring kan du känna dig trygg.

Träning och massage

Träna en timme i veckan på arbetstid, fri massage varje månad och 2 500 kr i aktivitetsbidrag/år.

Middagar och bus

Minst två gånger per år samlas vi och hittar på något skoj och käkar middag.

LAN

Med ett gäng gamers bland personalen arrangeras då och då LAN där fajter i CS, Rocket League, m.m.

 
 

Bli en del av vårt glada, kunniga och passionerade gäng

Bland Loopias nästan 70 anställda finns alla typer av intressen och personligheter representerade, men ska vi göra någon form av ärlig kartläggning så ser det ungefär ut så här:

DatanördighetAndelen anställda som kör Linux och har rackservrar och patch-paneler hemma är nog högre än på många andra företag. Men var inte orolig det finns "normala" människor på företaget också.
SportintresseZlatan who?
Kärlek till InternetAtt rangordna vilket som är viktigast av syre, mat, vatten eller en bra uppkoppling är inte en lätt utmaning för någon i det här gänget.
PrankighetVar alltid på din vakt. Och vad du än gör, lämna ALDRIG din dator olåst när du går till fikarummet eller på hemliga huset ;).
EngagemangVar så säker på att dina kollegor gör allt de kan för att lösa kundens eller dina funderingar <3.
 

”Det bästa med att jobba på Loopia är stämningen bland kollegorna. Vi peppar och utbildar varandra, som ett bollplank som alltid är tillgängligt när man behöver det.”
- Johanna, R&D

 
 

Kontor runtom i Europa

På vårt huvudkontor i centrala Västerås sitter största delen av företaget, men vi har även anställda i Norge, Spanien och Serbien.

När du är varm i kläderna finns det möjlighet att ansöka om att arbeta från något av våra utländska kontor upp till ett år.

 

Bilder från Loopia

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

”Loopia är den perfekta arbetsplatsen för dig som vill utvecklas och känna att du har vänner istället för kollegor på arbetsplatsen.”
- Martin, Support

 

Supporttekniker Second line support, Västerås


Om Loopia

Loopia AB (grundat i Västerås 1999), som sedan 2018 är en del av Loopia Hosting Group-koncernen med kontor i flera av europas länder, är en av de absolut största aktörerna på den nordiska webhotells- och domänmarknaden och en del av Europas största hosting-konstellationer. Vi erbjuder tjänster inom webb, e-post och DNS-hosting. Våra produkter och tjänster baseras på automatiserade system, hårt och roligt arbete, ambition och glimten i ögat.

Om dig

Är du den där personen som älskar att fixa webbsidor som har slutat fungera eller att skapa script som gör din vardag lite enklare?
Felsöker du Wordpress som om du var född till det?
Då är nog detta jobbet för dig.

Du har stor datorvana och erfarenhet av att supportera över e-post,och inte är främmande för att även hjälpa kunder som hamnat i trångmål med kraschade sidor eller e-postmeddelanden på villovägar. Du är framåt och kan utan att blinka kasta dig in den svåraste av uppgifter med målet att lösa den på bästa möjliga vis för kunden.

Du har ett brinnande intresse för webben och allt vad det innebär. Vi ser det som en självklarhet att du behärskar ett eller flera aktuella CMS-verktyg såsom Wordpress, Joomla och OpenCart. Du utför också obehindrat felsökning av php, SQL-queries och trasiga CMS-system.


Din profil


Utbildning

Krav:

  • Gymnasial utbildning inom Data/IT

Kompetenser

Krav:

  • WordPress, publicerings- och portalverktyg
  • Webbutveckling
  • Webb
  • PHP, programmeringsspråk
  • SQL, programmeringsspråk

Meriterande:

  • Joomla, publiceringsverktyg
  • Webbdesign
  • Webbredigering
  • Webbtjänster, produktkunskap
  • Webbservrar, installation och underhåll

Språk

Krav:

  • Engelska:
  • Svenska:

Meriterande:

  • Norska:
  • Danska:
  • Finska:

Dina arbetsuppgifter

På vår prisbelönta support arbetar idag ett tjugotal tjejer och killar i åldrarna 20-35 år. Second Line Support här på Loopia är en ganska fri roll på mittfältet där du som tekniker har i uppgift att lösa de mest kluriga ärenden som kunderna kan tänkas inkomma med. Vanliga ärenden kan vara webbsidor som behöver djupare felsökning för att bli av med elaka felmeddelanden eller flaskhalsar och nästa dag kan det vara ett e-postmeddelande som inte vill komma fram till mottagaren.

Ingen dag är den andra lik och tillsammans med övriga personer i teamet jobbar ni ständigt med att både lösa dessa ärenden men också med er erfarenhet jobba proaktivt och producera tjänster internt som hindrar dessa typer av ärenden från att ens kunna drabba våra kunder. I jobbet ingår också informationsdelning till övriga supportgruppen då inget team är bättre än sin svagaste länk (sharing is caring).

Vi värderar sociala förmågor högt då det är viktigt för oss att du och gruppen trivs med varandra. På Loopia är kundfokus allt för vårt supportteam och du ska i första hand se kunden som din arbetsgivare.

Dina arbetsuppgifter
Via e-post/ärendehanteringssystem hjälpa våra kunder med frågor rörandes deras tjänster hos oss på Loopia. Vi arbetar tillsammans i supportteamet och vi lägger mycket vikt vid teamwork och en stark vilja att lösa problem oavsett svårighetsgrad/omfattning. I början av anställningen får du en egen fadder som assisterar och utbildar tills dess att du känner dig trygg med uppgifterna. Vanligtvis tar denna träning 2-6 månader beroende på tidigare erfarenhet av Webbhotell/Domänbranschen.

Kunskap inom minst ett av följande kategorier är ett krav, har du inom fler är det ett stort plus:

  • DNS
  • CMS-verktyg så som Wordpress, Joomla och OpenCart.
  • PHP
  • .NET
  • SQL
  • E-Commerce

Anställningsvillkor

Tillträde: 2019-04-01 eller enligt överenskommelse.
Anställning: Heltid med 6 månader provanställning.
Arbetstider: Vardagar 8-17 men kvälls/helgarbete kan förekomma.
Placering: Loopias kontor i centrala Västerås.

Loopia tillämpar positiv särbehandling.

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2019-03-31
Ansökan skickas till: jobbahosloopia@loopia.se (ange referens: Second Line Support)



Supporttekniker First line support, Västerås


Vill du vara en del av ett prisbelönt supportteam?

Loopia Webbhotell söker en webbkunnig supporttekniker till det centralt placerade kontoret i Västerås, där en blandning av personligheter samsas om de rymliga och mysiga lokalerna.

Vem är du?

Vi tror att du är en vass problemlösare som tycker om att ge god service. Du har stött på de flesta CMS-verktyg på marknaden men har antagligen arbetat mest i WordPress. Du känner att du besitter de rätta personlighetsdragen för att arbeta effektivt på en supportavdelning och ser “nörd” som en komplimang.

Vilka är vi?

I mer än tjugo år har Loopia AB levererat hosting och domännamn till internetsverige och är idag sveriges största webbhotell som hanterar mer än 800 000 domännamn, en siffra som ökar stadigt och konstant. Våra engagerade medarbetare finns idag i fem olika länder, men företaget har sin bas i hemstaden Västerås.

Vad kan vi ge dig?

På Loopia får du utrymme att arbeta självständigt i ett team som hanterar mer än 350 000 ärenden om året. Vi erbjuder dig möjligheten att ta del av fina förmåner, så som massage på plats, en välfylld drickakyl, flipperspel och givetvis trevliga kollegor.

Vid varje nyanställning till vårt supportteam så har vi en utbildningsansvarig som under den första månaden hjälper dig tillrätta i våra egenutvecklade system och hur vi hanterar ärenden.

Vad innebär tjänsten?

Att dagligen hjälpa våra kunder med sina tjänster. Det kan exempelvis innebära att konfigurera e-postprogram, ställa in DNS-pekare, klura ut varför ett CMS-verktyg inte fungerar som förväntat eller bara ge tillgång till användaruppgifter. Din viktigaste uppgift kommer däremot att vara Loopias röst mot våra kunder, en roll som vi tar på stort allvar.

Några av dina framtida kollegor:

Mathias
Med telefonen som sitt "weapon of choice" hanterar han kunder som ingen annan. "Det går inte" ingår inte i Mathias vokabulär. Att kunna stoltsera med en bakgrund som sträcker sig över tjugo år i kundservicebranschen gör Mathias till en pålitlig och kunnig kollega.

Lina
Efter att ha spenderat mer än en tredjedel av sitt liv på Loopia så är Lina veteranen och har svar på det mesta. Där andra ruskar på huvudet så gräver Lina djupare, något som har gjort henne till en av stöttepelarna på vår registry-avdelning.

Daniel
Supportchefen som på sin fritid helst springer dit han skall, något som exempelvis har tagit honom till Iron Man på Hawaii. Daniel har garanterat lagat flest WordPress-sidor på Loopia, och anser att kebab borde vara svensk nationalrätt.


Din profil


Utbildning

Krav:

  • Gymnasial utbildning inom Data/IT

Kompetenser

Språkkrav:

  • Engelska
  • Svenska

Meriterande språk:

  • Norska
  • Danska
  • Finska

Arbetslivserfarenhet

Meriterande:

  • Helpdesktekniker / Supporttekniker:1-2 års erfarenhet

Anställningsvillkor

Tillträde: Enligt överenskommelse.
Anställning: Heltid med 6 månader provanställning.
Arbetstider: Rullande schema där morgon, kväll och helgarbete förekommer.
Placering: Loopias kontor i centrala Västerås.

Loopia tillämpar positiv särbehandling.

Ansökan

Vad väntar du på? Rekryteringen sker med löpande urval, men vi vill ha din ansökan senast 18 april. Har du frågor gällande tjänsten eller oss på Loopia så hjälper vi dig gärna! Skicka in din ansökan, eller dina funderingar, på support2019@loopia.se.

Sista ansökningsdag: 2019-04-18
Ansökan skickas till: support2019@loopia.se (ange referens: Webbkunnig supporttekniker)

Hej, behöver du hjälp?

Öppet vardagar 7-21, helger 11-15

Är du tidigare kund till .SE Direkt och har frågor om fakturor du nu får från oss?

Är du tidigare kund till SE Direkt och har frågor om de tjänster/fakturor du nu erbjuds?

Du kan se svaret på de vanligaste frågorna på denna sidan.

(Questions in English? See this page!)

//Loopia Support

 
021-12 82 22 Stängt