Arbeta hos Loopia

Vi har idag några av Västerås absolut vassaste medarbetare hos oss, men vi söker fortlöpande efter nya, hungriga och kompetenta talanger som kan hjälpa oss framåt, uppåt och till att bli ännu bättre. Nedan följer en sammanställning av de tjänster vi har lediga hos oss just nu.

Lediga tjänster

Antal Tjänst Sista ansökningsdag
1 st Supporttekniker Webbhotell First line support, Västerås 2017-08-31
1 st Drifttekniker till Loopias driftavdelning, Västerås 2017-07-31

Supporttekniker Webbhotell First line support, Västerås


Om Loopia

Loopia AB (grundat i Västerås 1999), som sedan 2011 är en del av Visma-koncernen, är en av de absolut största aktörerna på den nordiska webhotells- och domänmarknaden och en del av Europas största hosting-konstellationer. Vi erbjuder tjänster inom webb, e-post och DNS-hosting. Våra produkter och tjänster baseras på automatiserade system, hårt och roligt arbete, ambition och glimten i ögat.

Om dig

Har du länge tyckt att "jag kan det här med data och skulle passa bra in på en support”? "Kan det här med webben" Hjälper du dina vänner, bekanta och okunniga släktingar med att starta om deras datorer när "den har gått sönder"? Ja, då kan du eventuellt vara den person som vi söker.

På supporten arbetar idag ett tjugotal, mer eller mindre normala, medarbetare i åldrarna 20-35 år. First Line Support här på Loopia är ett bra första steg in i den spännande hosting- och domänbranschen där Loopia är ett av de största namnen på den nordiska marknaden.

Du tänker antagligen att "jag prioriterar att komma i tid då det har mina föräldrar lärt mig är viktigt" vilket allt som oftast betyder att du hoppar över frukosten. Vi erbjuder därför dig varje morgon att fylla på magen från vår välfyllda kyl.

Vi värderar sociala förmågor högt då det är viktigt för oss att du och gruppen trivs med varandra. På Loopia är kundfokus allt för vårt supportteam och du ska i första hand se kunden som din arbetsgivare.

Meriterande personliga egenskaper:

  • Är kul, typ
  • Kan tillföra ny eld på diskussionen iPhone VS Android
  • Dessa ord är inte främmande för dig:
    • Khaleesi
    • Tardis
    • Auranti Maculata
    • Fidget Spinner
    • Luleå Hockey
    • Pappaskämt (du behöver inte uppsk[r]atta dem)

Vi söker alltså dig som har ett brinnande intresse för webben och allt vad det innebär. Vi ser det som en självklarhet att du behärskar ett eller flera aktuella CMS-verktyg såsom Wordpress, Joomla och OpenCart. Du utför också obehindrat felsökning av e-post och FTP-klienter samt lättare felsökning av hemsidor.

Du bör också ha tidigare erfarenhet av att ge support via telefon, chat och e-post då detta kommer att vara din huvudsakliga uppgift som "first line"-tekniker hos oss. Vi erbjuder också support via vår Facebooksida och Twitter.

Du är framåt och kan utan att blinka kasta dig in den svåraste av uppgifter med målet att lösa den på bästa möjliga vis för kunden.

Din profil

Utbildning

Mediterande:

  • Data
  • Gymnasial utbildning

Kompetenser

Mediterande:

  • WordPress, publicerings- och portalverktyg
  • Joomla, publiceringsverktyg
  • Webbdesign
  • Webbredigering
  • Webbutveckling
  • Webbtjänster, produktkunskap
  • Webbservrar, installation och underhåll
  • Webb

Språk

Krav:

  • Engelska
  • Svenska

Mediterande:

  • Norska
  • Danska
  • Finska

Dina arbetsuppgifter

Via telefon/epost och chatt hjälpa kunder med frågor rörandes deras tjänster hos oss på Loopia. Man arbetar tillsammans med sina kollegor i supportteamet och vi lägger mycket vikt vid teamwork och en stark vilja att lösa problem oavsett svårighetsgrad/omfattning. I början av anställningen får man en egen fadder som assisterar och utbildar tills dess att man känner sig trygg med uppgifterna. Vanligtvis tar denna träning 2-6 månader beroende på tidigare erfarenhet av Webbhotell/Domänbranschen.

Kunskap inom minst ett av följande kategorier är ett krav, har du inom fler är det ett stort plus:

  • DNS
  • CMS-verktyg så som Wordpress, Joomla och OpenCart.
  • HTML
  • PHP
  • .NET
  • SQL
  • E-Commerce

Arbetet sker från vårt kontor placerat i Melkerhuset /Västerås och arbetstiderna är vanligen 8-17 men även morgon, kväll och helgarbete förekommer.

Anställningsvillkor

Tillträde: 2017-09-01 eller enligt överenskommelse.
Anställning: Heltid med 6 månader provanställning med ingångslön på 21000 kronor/mån (kvälls/helgersättning tillkommer).
Arbetstider: Arbetet sker under kontorstid. Beredskapstjänstgöring kan ingå.
Placering: Loopias kontor i centrala Västerås.

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-08-31
Ansökan skickas till: support2017@loopia.se

 

Drifttekniker till Loopias driftavdelning


Om Loopia

Mitt i hjärtat av Västerås City, ett stenkast från centralstationen, huserar idag Loopia AB på åttonde våningen av Melkerhuset. Vi söker nu förstärkning till vår driftavdelning, ett ungt och framåt team av erfarna, resultatinriktade och noggranna medarbetare med ett extra gott öga för dåliga skämt, Max Hamburgare och xkcd.

På det rymliga och öppna kontoret arbetar idag ett fyrtiotal medarbetare med alltifrån shellscripting och projektutveckling till marknadsföring och supportfrågor.

Loopia AB, som sedan 2011 är en del av Visma-koncernen, är en av de största aktörerna på den svenska domän- och webbhotellsmarknaden och ett av Europas största hostingföretag. Vi erbjuder tjänster inom webb, e-post och DNS-hosting där tjänster som shared hosting, DNS och e-post hanteras i ett automatiserat, egenutvecklat system. Våra produkter och tjänster baseras på automatiserade system, hårt och roligt arbete, ambition och glimten i ögat.

Om dig

Vi förväntar oss att du fungerar väl i grupp och att du samtidigt driver dina egna arbetsuppgifter självständigt. Du ser dina närmaste medarbetare som din största tillgång. Du älskar att ta dig an nya arbetsuppgifter med nyfikenhet och ser möjligheter istället för problem även om du är en smula pessimistisk. Vi värderar dina sociala förmågor högt då det är viktigt för oss att du och gruppen trivs med varandra. Du utför dina arbetsuppgifter i ett terminalfönster som också är din främsta ordbehandlare.

Dina arbetsuppgifter

I vår komplexa och stora IT-miljö sätts dina kunskaper på prov varje dag. Med ca 200 000 kunder vill vi att du har tungan rätt i mun och att du inte är rädd för de utmaningar som dagligen dyker upp. Som drifttekniker på ett av Europas största hostingföretag kommer du tillsammans med övriga kollegor delta i projekt, jobba med dagliga driftrelaterade ärenden och agera tekniskt stöd till vår support. Utöver det spenderar vi arbetsdagarna med att komma på nya sätt att göra våra infrastruktur ännu bättre eller hitta på grymma tjänster för våra kunder samtidigt som vi dricker en cola i soffan.

Kunskap och erfarenhet inom följande områden är ett krav:

  • Djup förståelse för koncepten runt DNS, e-post, webbservrar, databaser och lastbalansering.
  • Linux, BSD och/eller andra Unix-system.
  • Scripting och programmering ex. Shellscripting, python, PHP.
  • Nätverk -brandväggar, routing/switching, IPv6 etc.

Kunskap och/eller erfarenhet inom följande områden ser vi som meriterande:

  • Virtualisering (vmware, Xen, KVM)
  • Postfix, Dovecot, Apache, Nginx, PowerDNS, MySQL, PostgreSQL, LDAP, Puppet.
  • Exchange, .NET, IIS7, MSSQL, Chef/Ansible.
  • DNSSEC, SELinux
  • Cisco IOS, Juniper JunOS
  • Windows server, Network Appliance Data OnTap.
  • Infrastrukturella områden såsom strömförsörjning och kyla.

En god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska är viktigt för oss.

Anställningsvillkor

Tillträde: 2017-09-01 eller enligt överenskommelse.
Anställning: Heltid med månadslön och 6 månader provanställning.
Arbetstider: Arbetet sker under kontorstid. Beredskapstjänstgöring kan ingå.
Placering: Loopias kontor i centrala Västerås.

Loopia tillämpar positiv särbehandling.

Ansökan

Sista ansökningsdag: 2017-07-31
Ansökan skickas till: drift2017@loopia.se

 

Hej, behöver du hjälp?

Öppet vardagar 7-22, helger 11-15

Frågor om Apache 2.4?

Har du frågor om den pågående migreringen av UNIX-sajter till Apache 2.4? Se gärna våra vanligaste frågor och svar i vår kunskapsdatabas

Mvh Loopia Support

 
021-12 82 22 Stängt