Mamut tar Loopia ut i Europa

Pressmeddelande från 2007-03-20. Finns även tillgängligt i PDF-format.

Stockholm 20 mars 2007. Mamut, som sedan i fjol äger Loopia AB, har beslutat att introducera konceptet och varumärket Loopia på flera andra europeiska marknader under 2007. Mamut tänker arbeta aktivt med Loopia-konceptet i företagets utbud av kostnadseffektiva och säkra internetlösningar.

– Vi ska utnyttja den svenska Loopia-framgången i fler länder, säger John Hugosson, Mamuts Sverigechef. Loopia har utvecklat ett framgångsrikt koncept med tjänster och kundservice och vi ser fram emot att utveckla konceptet ytterligare i kombination med Mamuts produkter och tjänster under 2007.

Samtidigt slutar Jonathan Sulo, som sedan i fjol varit Loopias verksamhetchef och under flera år bidragit stort till företagets framgångar.

– Det har varit några väldigt intressanta år i Loopia och jag ser fram emot nya utmaningar, säger Sulo. Det är fantastiskt att Loopia nu får resurser att utvidga verksamheten till nya marknader.

Lönsam enhet

Loopia har varit en av de lönsammaste enheterna i Active 24-koncernen med en rörelsevinstmarginal på mer än 25 % de senaste tre åren. Företaget nådde år 2006 en omsättning på mer än 30 miljoner kronor, har idag mer än 60 000 kunder och förvaltar 200 000 domännamn åt dem.

– Vi ser fram emot att introducera Loopia på nya europeiska marknader och det är på tiden att investera överskottet i expansion, säger Eilert Hanoa, Mamuts koncernchef. Som ett tack för samarbetet kommer alla våra svenska Loopia-kunder att få ökad kapacitet på sina tjänster samt gratis Mamut Home, Mamut Online Survey och Mamut Online Backup under 2007.

Om Mamut

Mamut (OSE ”MAMUT”) grundades 1994 och är en ledande leverantör av ekonomi-, CRM- och Internetlösningar till små och medelstora företag, enskilda firmor, föreningar och privatpersoner i Nordeuropa. Mamut erbjuder kompletta och användarvänliga system till marknadens bästa förhållande mellan pris och funktionalitet med integrerade lösningar för ekonomistyrning/redovisning, säljstöd, kunduppföljning (CRM), inköp/logistik, lön, projektstyrning, e-handel, domäner, e-post och webbhotell. Fler än 300 000 användare förenklar idag vardagen med Mamut. Mer information om Mamut och företagets produkter finns på www.mamut.se.

Hej, behöver du hjälp?

Öppet vardagar 7-21, helger 11-15

Sommartider i Support

Under veckorna 27-32 har supporten öppet enligt följande:
Vardagar 08:00-19:00
Helger 11:00-15:00

Trevlig sommar önskar Loopia Support!

 
021-12 82 22 Stängt