Policy för support via sociala medier

Vi vill kommunicera med dig i de kanaler du föredrar att använda. Därför erbjuder vi support via telefon, e-post, chatt och sociala medier.

Vilka ärenden passar i vilka kanaler?

Generella ärenden där andra kan ha hjälp av svaren passar perfekt i öppna kanaler som Twitter, Facebook eller bland kommentarerna på vår blogg.

Vissa ärenden är svårare att hantera på ett bra sätt via dessa begränsade eller öppna kanaler. Här är några exempel på ärenden där vi kan ge bättre hjälp via e-post, telefon, chatt eller som personliga meddelanden i respektive kanal:

  • Kontospecifika frågor där tex information om kontoinställningar/ändringar efterfrågas
  • Specifika fakturafrågor
  • Hjälp/felsökning av diverse CMS såsom Wordpress, Joomla eller OpenCart
 

OBS! Lämna aldrig ut ditt kundnummer i en öppen kanal. Ditt kundnummer är en värdehandling och med det kan någon annan kontakta oss och göra förändringar i ditt konto.

Avklarade ärenden i öppna kanaler som ej bedöms kunna hjälpa andra kan raderas efter två veckor.

Håll en god och saklig ton

För allas trevnad har vi följande regler kring kommunikationen via våra sociala kanaler. Följer du ej dessa tas inlägget bort och du riskerar att spärras från kanalen.

  • Håll en god och saklig ton.
  • Vi accepterar ej svordomar.
  • Vi accepterar inte påhopp på personer eller företag.
  • Reklam eller länkar till dina eller andras tjänster i vinstsyfte.
  • Det är ej tillåtet med spridning av felaktig information rörandes våra tjänster i syfte att vilseleda andra användare.

TeamViewer fjärrsupport

Ladda ned TeamViewer för att få Loopias fjärrsupport.

Ladda ned TeamViewer

Sveriges bästa IT-support

Support Services Institute utsåg Loopia SuperSupport till Sveriges bästa IT-support 2013.

Hej, behöver du hjälp?

Öppet vardagar 7-22, helger 11-15

Har du sökt i vår kunskapsdatabas?

Många av de frågor som inkommer till oss har vi skapat guider/färdiga svar för i vår kunskapsdatabas. Testa gärna att söka i denna för att snabbt få ett svar på din fråga.

//Loopia Support

 
021-12 82 22 Stängt