Logga in

Kontakt och support

Våra vanligaste frågor

Ditt kundnumret går att få tag på via Loopia Kundzon under rutan "Mitt konto". Det går även att få sin användarinformation utskickad per e-post genom att gå in på loopia.se/loggain och klicka på länken "Glömt dina användaruppgifter? Klicka här" samt följa de instruktionerna som ni hittar på den sidan.

Du skapar och administrerar e-postkonton i Loopia Kundzon. Information om hur du skapar e-postadresser och ställer in din e-postklient hittar du här.

Information om detta hittar du här. Om du har ytterligare frågor eller funderingar angående detta så är du varmt välkommen att kontakta vår domänavdelning på adressen registry@loopia.se.

Information om detta hittar du här. Om du har ytterligare frågor eller funderingar angående detta så är du varmt välkommen att kontakta vår domänavdelning på adressen registry@loopia.se.

För att deaktivera dessa domäner så behöver du först logga in i din kundzon och själv välja vilka domäner du ej vill förlänga.

Vår guide för att deaktivera domäner hittar du här.

Observera att du kan både deaktivera enstaka domäner eller välja att deaktivera fler med massändring.

Efter att du har deaktiverat de domäner du ej avser att förlänga kommer en ny faktura skickas ut till dig inom ett par timmar om du har fakturering via e-post. Observera att om du har fakturering via vanlig post så kommer fakturan inom några dagar.

Orsaken till detta är vanligen att ett tema eller tillägg på din sida inte fungerar korrekt. Du kan enkelt felsöka och oftast laga detta själv genom funktionen WP Debug. Se denna guide: https://support.loopia.se/wiki/vit-sida-i-wordpress/

Om du har en domän hos oss som du vill använda för att vidarebefordra besökare till en extern sida, så hittar du information om hur du göra detta som webbhotellskund här, och som LoopiaDNS-kund här.

Genom att logga in i kundzonen på loopia.se kan du som kund själv uppdatera dina adressuppgifter alternativt lägga till en separat faktureringsadress. Du gör detta under "Kontoinställningar" som du hittar i högermenyn. Om du vill att vi gör det åt dig ber vi dig återkomma med ditt kundnummer (FAXX-XX-XX-XX) och de uppgifter du vill uppdatera.

För att överlåta en konto eller ett/flera domännamn så loggar du in i din Loopia Kundzon och väljer “Kontoinställningar” i menyn till höger. Välj sedan “Överlåtelse av konto eller domännamn” för att starta en ny överlåtelse. Om du har ytterligare frågor eller funderingar kring detta så är du varmt välkommen att kontakta vår supportavdelning på adressen support@loopia.se.

Du använder en FTP-klient för att ladda upp din hemsida till ditt konto hos oss. Vi har lagt upp guider för de vanligaste FTP-klienterna (programmen) här.

Kontaktuppgifter

Öppet vardagar 7-21, helger 11-15.

support@loopia.se ÖppetStängt
Chatta med oss ÖppetStängt
021-12 82 22 ÖppetStängt
  Detaljerade kontaktuppgifter
Adress Loopia AB
Kopparbergsvägen 8
722 13 Västerås
Supportavd. öppettider Vardagar: 07:00 - 21:00
Helger: 11:00 - 15:00
Ekonomiavd. öppettider Vardagar: 08:00 - 17:00  ·  lunchstängt: 12:00 - 13:00
Helger: stängt
Domännamnsavd. öppettider Vardagar: 08:00 - 17:00  ·  lunchstängt: 12:00 - 13:00
Helger: stängt
Partneravd. öppettider Vardagar: 08:00 - 17:00  ·  lunchstängt: 12:00 - 13:00
Helger: stängt
Telefon 021-12 82 22
E-post info@loopia.se - allmän information
support@loopia.se - supportärenden
registry@loopia.se - domänärenden
ekonomi@loopia.se - ekonomiärenden
partner@loopia.se - partnerärenden
Organisationsnummer 556633-9304

Snabbkontakt

Fyll i nedanstående formulär för att komma i kontakt med oss. Vänligen notera att fält markerade med en asterisk (*) är obligatoriska. Tänk på att e-postadressen du anger måste vara giltig för att du ska kunna erhålla ett svar från oss.

Hej, behöver du hjälp?

Öppet vardagar 7-21, helger 11-15

 
021-12 82 22 Stängt