Logga in

Kontakt och support

Skriv dina sökord här

Våra vanligaste frågor

Ditt kundnummer går att hitta i Loopia Kundzon under rutan "Mitt konto". Det går även att få sin användarinformation utskickad per e-post genom att gå in på loopia.se/loggain och klicka på länken "Glömt dina användaruppgifter? Klicka här" samt följa instruktionerna som visas.

Du skapar och administrerar e-postkonton i Loopia Kundzon. Information om hur du skapar e-postadresser och ställer in din e-postklient hittar du här.

Information om detta hittar du här. Om du har ytterligare frågor eller funderingar angående detta så är du varmt välkommen att kontakta vår support på support@loopia.se.

Information om detta hittar du här. Om du har ytterligare frågor eller funderingar angående detta så är du varmt välkommen att kontakta vår support på support@loopia.se.

För att deaktivera en domän behöver du först logga in i din kundzon och själv välja vilken eller vilka domäner du ej vill förlänga.

Vår guide för att deaktivera domäner hittar du här.

Observera att du kan både deaktivera enstaka domäner eller välja att deaktivera fler med massändring.

Efter att du har deaktiverat de domäner du ej avser att förlänga kommer en ny faktura skickas ut till dig inom ett par timmar om du har fakturering via e-post. Observera att om du har fakturering via vanlig post så kommer fakturan inom några dagar.

Orsaken till detta är vanligen att ett tema eller tillägg på din sida inte fungerar korrekt. Du kan enkelt felsöka och oftast laga detta själv genom funktionen WP Debug. Se denna guide: https://support.loopia.se/wiki/vit-sida-i-wordpress/

Om du har en domän hos oss som du vill använda för att vidarebefordra besökare till en extern sida, så hittar du information om hur du göra detta här.

Genom att logga in i kundzonen på loopia.se kan du som kund själv uppdatera dina adressuppgifter alternativt lägga till en separat faktureringsadress. Du gör detta under "Kontoinställningar" som du hittar i högermenyn. Om du vill att vi gör det åt dig ber vi dig återkomma med ditt kundnummer (FAXX-XX-XX-XX) och de uppgifter du vill uppdatera.

För att överlåta ett konto eller ett/flera domännamn så loggar du in i din Loopia Kundzon och väljer “Kontoinställningar” i menyn till höger. Välj sedan “Överlåtelse av konto eller domännamn” för att starta en ny överlåtelse. Om du har ytterligare frågor eller funderingar kring detta så är du varmt välkommen att kontakta vår supportavdelning på adressen support@loopia.se.

Du använder en FTP-klient för att ladda upp din hemsida till ditt konto hos oss. Vi har lagt upp guider för de vanligaste FTP-klienterna (programmen) här.

Kontaktuppgifter

Öppet vardagar 8-19, helger 11-15. Just nu är det många som ringer vilket påverkar kötiden. Vi rekommenderar att du kontaktar oss via e-post eller via kontaktformuläret nedan.

support@loopia.se ÖppetStängt
Chatta med oss ÖppetStängt
ÖppetStängt
  Detaljerade kontaktuppgifter
Adress Loopia AB
Kopparbergsvägen 8
722 13 Västerås
Supportavd. öppettider Vardagar: 08:00 - 17:00
Helger: 11:00 - 15:00
Ekonomiavd. öppettider Vardagar: 08:00-17:00  ·  lunchstängt: 12:00 - 13:00
Helger: 11:00-15:00
Domännamnsavd. öppettider Vardagar: 08:00-17:00  ·  lunchstängt: 12:00 - 13:00
ÅF-avd. öppettider Vardagar: 08:00-17:00  ·  lunchstängt: 12:00 - 13:00
Helger: 11:00-15:00
Telefon 021-12 82 22
E-post info@loopia.se - allmän information
support@loopia.se - supportärenden
registry@loopia.se - domänärenden
ekonomi@loopia.se - ekonomiärenden
partner@loopia.se - återförsäljarärenden
Organisationsnummer 556633-9304

Snabbkontakt

Fyll i formuläret nedan för att komma i kontakt med oss. Tänk på att e-postadressen och kundnumret måste vara giltigt för att erhålla svar från oss.

Hej, behöver du hjälp?

Öppet vardagar 8-19, helger 11-15