Svenska företag på webben 2017

En rapport om webbnärvaron bland Sveriges företag idag och hur den uppfyller befolkningens förväntningar.

Läs hela rapporten

Vår rapport Svenska företag på webben 2017 har tagits fram för att kartlägga hur svenska företags närvaro på webben ser ut idag och se hur det motsvarar svenskarnas förväntningar, i syfte att ge företag insikt kring hur de bör prioritera sin webbsatsning.

Utdrag från rapporten

  • 96% av svenskarna tycker att det är viktigt för företag att ha en hemsida - 15% av Sveriges företag saknar fortfarande hemsida och av dessa har hälften inga planer på att skaffa en.
  • Få svenska företag nyttjar Google i sin marknadsföring på webben - samtidigt söker 97% av svenskarna information om företag/produkter på Google.
  • Många svenska företag felprioriterar sin webbnärvaro. Svenskarna föredrar att företag har en aktuell/mobilanpassad hemsida framför att de är aktiva i sociala medier, trots det är många företag aktiva i sociala medier och har en hemsida som varken är mobilanpassad eller uppdaterad.

» Ladda ner hela rapporten som en pdf


Ny hemsida till företaget?

Läs mer om Loopias hemsidesverktyg