Loopia klår Jens of Sweden

Pressmeddelande från 2005-03-18. Finns även tillgängligt i PDF-format.

Loopia blir Årets marknadsförare

Webbhotellet Loopia blev igår utsedda till Årets Marknadsförare av Marknadsföreningen i Västerås under den stora Guldstänkgalan. Marknadsföreningen konstaterar att Loopia med ett par miljoner i marknadsbudget gjort mer än konkurrenter som investerat flera hundra gånger så mycket. Priset delas ut i skarp konkurrens med bl.a. grannen Jens of Sweden, som också var bland de tre nominerade. Utnämningen kommer efter att Loopia i december blev valda till Årets Teknikbyföretag i Västerås och i februari utnämndes till Sveriges bästa webbhotell av tidningen Internetworld.

– Med en ödmjuk strategi, en glasklar insikt om sin marknadsposition och genom att verkligen lyssna på vad kunderna vill ha så har Loopia blivit webbhotellet med en glad kö till incheckningsdisken. Deras medvetna engagemang i relationsmarknadsföring har gjort Loopias kunder till ivriga ambassadörer som nära nog fungerar som en marknadsavdelning. Ett roligt bevis på att framgångsrik marknadsföring mycket väl kan ha sina rötter i entreprenörskap och empati, sammanfattade Anneli Pettersson från Marknadsföreningen föreningens motivering vid Guldstänkgalan igår.

Webbhotellet Loopia startades av den då 23-årige entreprenören Sam Nurmi 1999. Han ansåg, och anser, att webbhotellsbranschen lämnar stort utrymme åt aktörer som arbetar mera professionellt för att möta kundernas önskemål på service, priser och tjänster.

Strategin har handlat om att vara mer prisvärd, effektiv och närvarande på marknaden än konkurrenterna. Loopia har därmed ständigt kunnat driva marknaden och införa prissänkningar och tekniska innovationer såsom kontrollpaneler som sedan kopierats av flera konkurrenter. Under hösten fick t.ex. Loopias aktiva prissänkningar och debattutspel monopolleverantören Nic-Se att sänka priserna på .se-adresser, man fick även .NU Domain att för första gången erbjuda ettåriga abonnemang på .nu-adresser.

– Få arbetar så hårt som oss på att erbjuda de bästa priserna, den bästa servicen och att ständigt utveckla vårt erbjudande. Det är jätteroligt att det uppskattas och det är exakt vad vi kommer att fortsätta med. IT-kunskaperna och internetanvändningen ökar hela tiden hos allt flera, och vi ska se till att hemsidor blir var mans egendom, avslutar Loopias vd och grundare den 27-årige entreprenören Sam Nurmi.

Om Loopia AB

Loopia Webbhotell AB är Sveriges största återförsäljare av .se-domäner och landets tredje största webbhotell. Företaget har idag ett trettiotal anställda och siktar på att erbjuda både privatpersoner och företag de bästa lösningarna för hur de hanterar sina webbsidor och e-post; drift, serverutrymme, gratis telefonsupport och konkurrenskraftiga priser. Företaget har idag verksamhet i Sverige och i Serbien, och utvecklar själva programvara för webbhotell och deras kunder. Se även www.loopia.se.

Hej, behöver du hjälp?

Öppet vardagar 7-21, helger 11-15

 
021-12 82 22 Stängt